Isnin, 24 Ogos 2009

MAJLIS BACAAN YASSIN & TAZKIRAH SEMPENA MENYAMBUT HARI ULANGTAHUN KELAHIRAN PADA BULAN OGOS 2009

Jumaat, 21 Ogos 2009 bertempat di Bilik Gerakan Pejabat Daerah & Tanah Kerian, Parit Buntar telah diadakan Majlis Bacaan Yasin Dan Tazkirah Sempena Menyambut Hari Ulangtahun Kelahiran Pada Bulan Ogos 2009 anjuran Biro Agama dan Biro kebajikan Kelab Petanda Kerian.

Majlis telah bermula seawal jam 8.00 pagi dengan kehadiran lebih 70 orang dengan dipengerusikan YDP Kelab Petanda Kerian, Tuan Haji Mad Dan B. Hassan. Beliau mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan dan juga selamat menyambut hari ulangtahun kelahiran bagi ahli-ahli kelab yang lahir pada bulan Ogos.

Majlis seterusnya adalah bacaan Yassin Dan Tazkirah yang telah disampaikan Ustaz Ahmad Suffian dari Biro Dakwah, Jabatan Agama Islam Parit Buntar. Tajuk tazkirah adalah Ciri Orang Yang Berjaya dan Kelebihan Bulan Ramadhan. Dalam tazkirah ringkasnya, Ustaz Ahmad Suffian telah menghuraikan ciri-ciri orang yang berjaya di sisi Allah dengan merujuk kepada Surah al-Mukminun. Beliau juga telah memberi panduan kepada hadirin tentang bagaimana untuk mencapai puasa yang baik dan diterima Allah SWT.

Seterusnya adalah majlis penyampaian cenderahati kepada penjawat awam yang menyambut hari lahir, bertukar, menerima cahayamata, anak diterima masuk IPT dan juga penyampaian sijil kepada pelajar IPT yang tamat Latihan Industri. Berikut adalah senarai penerima cenderahati dan sijil pada hari tersebut.

Penjawat Awam Lahir Bulan Ogos
1. Nor Aini bt. Mohd Nordin
2. Saiful Azli bin idris
3. Abd. Razak bin Ahmad
4. Firoza bt. Keliwon
5. Firdaus Farid bin Abd Rashid
6. Nur Raihan bt. Mat Saad
7. Suhaimi bin Salim
8. Norashikin bt. Atan
9. Mohd. Adli bin Hj. Idris
10. Hj. Daraman Shah bin Hj. Non
11. Norul Aini bt. Ishak

Penjawat Awam Yang Menerima Cahayamata
1. Noor Hamizan bin Hasnan (Anak Kedua)
2. Mohd Amin bin Osman (Anak Pertama)

Anak Berjaya ke IPT
1. Hj. Moktar bin Abd. Samad

Kakitangan Bertukar
1. Hjh. Noraini bt. Hj. Ismail (Naik pangkat Pej. Tanah Selama)
2. Ahmad Sabki bin Othman (Naik Pangkat ke JKR Kerian)
3. Ahmad Murad bin Abdul Halim (Naik pangkat ke PTG Perak)

Pelajar Tamat Latihan Industri
1. Nurul Ain bt. Roslan







Tiada ulasan:

Catat Ulasan