Ahad, 23 Ogos 2009

KURSUS BERHUBUNG PENYEDIAAN & PENGEMASKINIAN FAIL MEJA(FM) & MANUAL PROSEDUR KERJA(MPK)

Bagi persediaan PENERAFAN BINTANG (Star Rating)pejabat2 Daerah & Tanah untuk 2010 bagi seluruh negeri Perak,maka Tuan Pegawai Daerah Kerian melalui Bahagian Khidmat Pengurusan telah mengambil inisiatif mengadakan KURSUS BERHUBUNG PENYEDIAAN & PENGEMASKINIAN FAIL MEJA (FM) & MANUAL PROSEDUR KERJA (MPK) bagi Pejabat Daerah & Tanah Kerian.Kursus tersebut telah dijalankan selama 2 hari bermula dari 19 ogos 2009dan berakhir pada 20 ogos 2009 bertempat di Bilik Gerakan.Pejabat Daerah & Tanah Kerian.

HARI PERTAMA-Rabu 19 Ogos 2009,Perasmian kursus telah disempurnakan oleh Cik Nor Aini Bt.Mohd.Nordin iaitu Penolong Pegawai Daerah(Tanah) dan seramai 41 orang peserta kursus telah hadir.

Penceramah kursus ialah En.Abdul Aziz B.Yusof dari Institut Tadbiran Awam Negara,Kampus Wilayah Utara(INTURA).Penyampaian bersahaja beliau amat menarik sekali dan ia sebenarnya lebih kepada bengkel bagi memantapkan lagi FM & MPK sediaada.














HARI KEDUA-Khamis 20 ogos 2009,Penceramah pada hari ini adalah En.Mat Noor B.Jantan juga adalah dari Institut Tadbiran Awam Negara,Kampus Wilayah Utara(INTURA).Beliau sebenarnya telah pun bersara sejak 5 tahun lalu dari INTAN tetapi mesih mencurahkan bakti demi menyampaikan ilmu & pengalaman beliau selama ini.

Manakala upacara penutup kursus & penyampaian sijil kursus telah disempurnakan oleh En.Syamsul Hazeman B.Md.Salleh,Penolong Pegawai Daerah (Pembangunan).Dengan berakhirnya kursus ini adalah diharapkan supaya para peserta dapat menafaatkan segala ilmu yang telah diperolehi dan dapatlah kiranya berkongsi dengan rakan-rakan lain yang tidak dapat hadir.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan